2013. szeptember 10., kedd

Szülinapi torta 3



A fondanból elég sok sikeredett elsőre, így ami az előző tortától megmaradt, azt hűtőbe tettem. De nem ül ott sokáig, mivel újabb születésnap volt a családban.
Elővettem, de kemény volt, és nem csak a hűtő miatt. Ahhoz, hogy újra nyújtható, formázható legyen, pár fordulatra (úgy 30 másodpercre) betettem a mikroba. Majd jól bemargarinozott kézzel átgyúrtam és porcukrozott lapon nyújtottam.
Az eredménnyel nagyon elégedett voltam:


Ezúttal egy kakaós piskótát sütöttem és egy pudingos krémmel töltöttem.
Íme a krém receptje, amit egy kedves barátnőmtől kaptam:

400g meggybefőtt (én a meggypálinkáből megmaradt meggyet használtam)
300 ml tej (én 400 ml tettem)
1 csokis puding (itt a fekete csokis pudingot ajánlom, így sokkal finomabb)
3 ek cukor
200 g margarin (mivel több tejet tettem a margarinból olyan 150 g került bele)
100 g étcsokoládé

Elkészítés:
A 400 ml tejben megfőztem a cukorral elkevert pudingot. Amikor ezzel megvoltam beletettem a feldarabolt csokit, margarint. Addig kavartam, amíg elolvadt, majd levettem a tűzről, felét egy tálba öntöttem s belekavartam a lecsöpögtetett, kimagozott meggyet, majd a kettévágott piskótába tettem. A másik felével kívülről vonta be a piskótát.
Mikor kihűlt, ráhelyeztem a fondantot, díszítettem és szállításig hűtőbe tettem. A családnak nagyon ízlett, főként a férfiaknak a meggy pálinkás íze miatt :)


Ha olyan alkalomra késztitek a tortát, ahol gyerekek nem lesznek, akkor mindenkép érdemes a meggypálinkából megmaradt meggyet felhasználni. Garantált a siker. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése